دانلود کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیال pdf نویسنده اروین دیالوم , ترجمه فارسی

درباره کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیال

روان‌درمانی اگزیستانسیال گونه‌ای روان‌درمانی پویا یا پویه‌نگر است. «پویا» اصطلاحی‌ست که در حیطه‌ی بهداشت روان به صورت «روان‌پویه‌شناسی» زیاد استفاده می‌شود؛ و اگر کسی بخواهد یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های رویکرد اگزیستانسیال را بشناسد، مفهوم درمان پویه‌نگر باید برایش کاملاً روشن باشد. «پویا» یا «دینامیک» دو معنای غیرتخصصی و تخصصی دارد: در معنای غیرتخصصی‌اش (از ریشه‌ی یونانی dunasthi به معنای نیرو و قدرت داشتن) انرژی و حرکت را به ذهن متبادر می‌کند (فوتبالیست پویا و «پرجنب‌و‌جوش» یا تمدار پویا و «جنجال‌برانگیز»)؛ ولی معنای تخصصی‌اش این نیست، که اگر بود، کدام درمانگر حاضر می‌شد غیرپویا یعنی بی‌جنب‌و‌جوش، تنبل، کند و بی‌خاصیت خوانده شود؟ نه، این اصطلاح، کاربردی تخصصی دارد که مفهوم «نیرو» در آن مستتر است. اصلی‌ترین کمکی که فروید به درک انسان کرد، مدل پویه‌نگر کارکرد روانی‌اش بود: مدلی که فرض را بر وجود نیروهای متعارضِ درون فرد می‌گذارد و اندیشه، احساس و رفتار او را چه سازگاریافته باشد و چه بیمارگونه، نتیجه‌ی این نیروهای متعارض می‌داند. به‌علاوه، ــ و این نکته مهم است ــ این نیروها در سطوح مختلفی از آگاهی قرار دارند؛ در واقع بعضی کاملاً ناخودآگاهند. بنابراین روان‌پویه‌شناسی هر فرد شامل نیروها، انگیزه‌ها و ترس‌های ناخودآگاه و خودآگاهی‌ست که درونش به کنش مشغولند. روان‌درمانی‌های پویه‌نگر درمان‌هایی هستند بر اساس این مدل پویای کارکرد روانی.

کتاب روان‏‌درمانى اگزيستانسيال هم راهنمايى براى درمان‌گران است و هم نوعى درمان به‏‌شمار مى‏‌رود: هركس كه آن را بخواند، عميقاً تحت تأثير قرار مى‏‌گيرد و خردمندتر مى‏‌شود انگار چندين ساعت به گفت‏‌وگو با كسى نشسته كه عزمش را براى عبور از ژرف‏‌ترين مشكلات بشرى جزم كرده است. داستايفسكى، تولستوى، كافكا، سارتر، كامو و بسيارى ديگر با نويسنده هم‏‌آوا شده‏‌اند تا از دلواپسى‏‌هاى غايى بشر بگويند.
مخاطبان اصلى كتاب، دانشجويان و روان‏‌درمان‌گران بالينى‏‌اند ولى به‏‌دليل سبک قابل فهم و عارى از اصطلاحات تخصصى‏‌اش، براى خواننده‏‌ى معمولى نيز قابل درک و بسيار جذاب است. يالوم پس از نوشتن اين كتاب و براى بسط نظریه اگزيستانسيال بود كه به ابزار داستان روى آورد و آثارى چون و نيچه گريه كرد… و مامان و معنى زندگى را خلق كرد. او خود روان‏‌درمانى اگزيستانسيال را كتاب مرجع تمامى آثارى دانسته كه پس از آن به رشته تحرير درآورده است.


برای دانلود اینجا را کلیک کنید


طلسم عشق و محبت یهودی روان‌درمانی ,اگزیستانسیال ,معنای ,پویه‌نگر ,براى ,کتاب ,روان‌درمانی اگزیستانسیال ,کتاب روان‌درمانی ,روان‏‌درمانى اگزيستانسيال ,دانلود ک منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

filmdlirani هیات ووشو ورامین طراحی داخلی شرکت آسانسور ایمن آسانبر لیان (بوشهر لیفت) http://mohammadghadami.blogfa.com موزیک ملودی بزرگترین مرکز خرید فیلم در ایران